شنبه، بهمن ۲۰، ۱۳۸۶

پیام ضرب الاجل روحانیون و جمعی از مردم کردستان

با پایان ضرب الاجل روحانیون و جمعی از مردم کردستان در مورد وضعیت نامشخص ملاایوب گنجی که از دو هفته پیش و به دنبال سخنرانی انتقادی علیه جمهوری اسلامی ایران، ناپدید شد؛ نمازگزاران در مسجد قبا، فردا جمعه تجمعی اعتراض آمیز خواهند کرد.
این درحالی است که در جلسه مشترک نمایندگان دادگاه روحانیت کردستان، دفتر نمایندگی ولی فقیه در کردستان، فرماندهی نیروی انتظامی کردستان و اداره اطلاعات کردستان با هیئت امنای مسجد قبا، نماینده نیروی انتظامی از سرنوشت گنجی اظهار بی اطلاعی نمود. وی در این جلسه اظهار داشت: ما تصمیم بر بازداشت وی تا پس از انتخابات مجلس داشتیم، اما نامبرده فعلاً در اختیار ما نیست و دادگاه روحانیت نیز حکم بازداشت وی را صادر ننموده است.
باتوجه به سلب مسئولیت کردن مسئولین امنیتی و انتظامی کردستان از خود، نگرانی ها از وضعیت گنجی بیشتر می شود.
شنیده ها از شهرهای مختلف کردستان حاکی از این است که فردا در مساجد کردستان اجتماع اعتراض آمیز در حمایت از گنجی و روحانیون آزاداندیش کردستان انجام خواهد شد.
گفتی است ملا ایوب گنجی از روحانیون ملی – مذهبی کردستان می باشد و به دنبال سخنان خود درباره وضعیت سیاسی و اجتماعی کردستان و قتل دانشجوی کرد در خطبه های نماز جمعه مسجد قبای سنندج ناپدید و تاکنون خبری از وی در دست نیست.
شایان ذکر است این اولین باری نیست که یک روحانی منتقد در کردستان ناپدید شده و پس از مدتی خبر قتل وی منتشر می شود. یکی از مهمترین این قتل ها در کردستان در سال 1376 در کرمانشاه رخ داد که در جریان آن "ملا محمد ربیعی" از روحانیون ملی- مذهبی و منتقد در کرمانشاه ناپدید و پس از مدتی جسد وی در حالی کشف شد که با آمپول هوا وانتشار پیامی را به قتل رسانده بودند. قتل این روحانی اعتراضاتی را در شهرهای مختلف کردستان در پی داشت. مدارس و بازار برای چند روز در شهرهای کردنشین تعطیل و مردم دست به تجمعات اعتراض آمیز زدند، که در نهایت با کشتار مردم معترض و بازداشت صدها نفر در پاوه، کرمانشاه، جوانرود و دیگر شهرهای کردنشین، پایان یافت. این نگرانی وجود دارد که گنجی هم به سرنوشت ربیعی دچار شود.
Bookmark and Share

هیچ نظری موجود نیست: