شنبه، بهمن ۲۰، ۱۳۸۶

امروز در سنندج: تجمع بیش ار شش هزار نفر در مسجد قبا

نماز جمعه امروز مردم کردستان که با پایان مهلت تعیین شده برای آزادی"ماموستا ایوب گنجی" برای یک اعتراض بزرگ آماده شده بود با اعلام آزادی ماموستا فریاد"الله اکبر" و "پیشوا پیشوا"ی نمازگزاران به صحنه شکوه اتحاد و اراده و شکست رژیم اسلامی در برابر نیروی ملت تبدیل شد.

در ابتدای خطبه ها خطیب موقت جمعه ضمن خوشامدگویی به نمازگزاران بارها مردم را به آرامش و پرهیز از درگیری فراخواند و سپس با اعلام آزادی ماموستا گنجی از پزشکان نمازگزار خواست با حضور در منزل ماموستا و معاینات پزشکی سلامتی وی را تایید کنند. خطیب جمعه در مورد دلیل عدم حضور ماموستا در نماز جمعه امروز توضیحی نداد.

بیش از شش هزار نفر از نمازگزاران سنندج در مسجد قبا بهاران گرد آمده بودند تا با شرکت در راهپیمایی اعتراض آمیز علیه جمهوری اسلامی پس از نماز خواستار آزادی ماموستا گنجی شوند.

سرانجام با اعلام آزادی ماموستا نمازگزاران با فریادهای "الله اکبر" و "پیشوا" پیغام روشن خود را برای مبارزه با جمهوری اسلامی سردادند. نکته مهم حضور نیروهای نیروی انتظامی و اطلاعات در قالب لباس شخصی و ماشین های آتش نشانی در اطراف مسجد و همچنین کنترل آمد و رفت اتومبیل ها در خیابان های منتهی به مسجد بود.

با آزادی ماموستا گنجی تحت فشار اراده مردم کردستان انتظار می رود در روزهای آینده شاهد حرکات اعتراض آمیز دیگر با هدف آزادی زندانیان سیاسی و تغییر رویه قضایی و اجرایی رژیم در کردستان باشیم. اکنون بیش از هر زمان دیگر برای ملت روشن شده است که جمهوری اسلامی زبون تر از ان است که توانایی رودررویی با اراده آزادی خواه مردم داشته باشد.

Bookmark and Share

هیچ نظری موجود نیست: