یکشنبه، اسفند ۰۵، ۱۳۸۶

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان نسبت به وضع جسمانی محمدصدیق کبودوند ابراز نگرانی کرد

سازمان دیده بان حقوق بشر
سازمان عفو بین الملل
شورای حقوق بشر ملل متحد
دبیر کل سازمان ملل متحد
نامه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به:

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان با نگرانی شدید به استحضار می رساند:

آقای محمدصدیق کبودوند فعال حقوق بشر و رئیس و بنیانگذار این سازمان در ژوئن2007 در تهران بازداشت و به مدت 7 ماه به صورت انفرادی زندانی و هم اکنون نیز در شرایطی بسیار نامساعد و به طور بلاتکلیف در زندان بسر می برد. او بیمار است و باید تحت عمل جراحی قرار گیرد و به مراقبت پزشکی نیاز دارد. آقای کبودوند تاکنون اجازه ملاقات حضوری با خانواده اش را نیافته و وکلایش نیز اجازه دیدار با او را نداشتند. دادگاه انقلاب که ظاهرا مسئول رسیدگی به پرونده است تاکنون وکالت نامه وکیلان را نپذیرفته و اعضای خانواده ایشان را نیز به حضور نپذیرفته و حاضر به پاسخگویی نمی باشد.
این سازمان مایل است به اطلاع برساند:
کبودوند در ژانویه 2003 اقدام به انتشار هفته نامه «پیام مردم» نمود. این نشریه که طی مدت کوتاه فعالیت خود خدمات شایانی به آموزش و شناساندن حقوق بشر، حقوق زنان و حقوق مردم کرد کرده بود از سوی دادگاه انقلاب به اتهام تشویق مردم کرد به طرح مطالبات و حقوق ملی و قومی ‌توقیف و کبودوند مدیرمسئول و سردبیر«پیام مردم» نیز بازداشت و متعاقبا به 5 سال محرومیت از روزنامه نگاری و یک سال حبس محکوم گردید.
این سازمان همچنین به اطلاع می رساند:
کبودوند در 9 آوریل 2005 سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان را تاسیس کرد. این سازمان که مرکز آن در تهران و توسط ایشان هدایت و رهبری می گردد تا زمان بازداشت وی، بالغ بر 1000 گزارش درباره موارد نقض حقوق بشر از جمله دستگیری و بازداشت و تعرض به حقوق،‌هزاران احکام حبس و زندان برای صدها نفر به اتهام فعالیت های سیاسی و مدنی و احکام اعدام یا قتل ده‌ها نفر از شهروندان توسط نیروهای نظامی و انتظامی دولتی و نیز صدها گزارش از قتل و خودسوزی، خودکشی اعتراضی صدها زن در چهار استان کردنشین ایران، توسط گزارشگران و خبرنگاران حقوق بشر این سازمان مخابره و منتشر شده است. طی مدت یاد شده آقای کبودوند با ترتیب دادن صدها مصاحبه و گفتگو با رسانه ها و روزنامه ها و رادیو‌، تلویزیون های منطقه ای و جهانی، ضمن تشریح وقایع و رویدادها نظر وجدان های عمومی را به وضعیت وخامت بار حقوق بشر در کردستان جلب می نموده، به علاوه با صدور صدها بیانیه،‌ اطلاعیه و نامه سرگشاده، مقامات و مسئولان قضایی،‌امنیتی و دولتی را به پایان دادن تجاوز به حقوق و آزادی ها،‌ رسیدگی به وضعیت حقوق بشر در کردستان و ایران فرا خوانده است. به همین جهت است که آقای کبودوند به اقدام علیه امنیت کشور از طریق تاسیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق افشا و انتشار گزارش های موارد نقض و تجاوز به حقوق بشر، متهم و زندانی شده است.

بنابراین سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان مصرانه درخواست می کند:
دبیرکل سازمان ملل متحد، شورای حقوق بشر ملل متحد، سازمان عفو بین الملل، سازمان دیده بان حقوق بشر و سایر نهادها و سازمان ها و شخصیت های حقوق بشری برای رهایی آقای محمدصدیق کبودوند و در حمایت از حقوق و آزادی این فعال خستگی ناپذیر حقوق بشر کردستان و ایران به طور جدی اقدام و تلاش نمایند. در همین راستا ضروری است از دولت جمهوری اسلامی خواسته شود ضمن آزادی بدون قید و شرط آقای کبودوند در زندان، امنیت و آزادی فعالیت ایشان و سایر فعالان حقوق بشر در ایران تضمین و تامین گردد.

تهران: 4 اسفند 1386 / 23 فوریه 2008

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

Bookmark and Share

هیچ نظری موجود نیست: