یکشنبه، آذر ۱۷، ۱۳۸۷



اطلاعیه مطبوعاتی

روز 10 دسامبر را به روز مبارزه با اعدام در ایران تبدیل کنیم

60 سال منشور حقوق‌بشر،
30 ماده‌ منشور و زیرپا نهاده‌ شدن‌ همه‌ مواد آن، طی
30 سال زمامداری حکومت جمهوری اسلامی ایران

مردم آزاده جهان،
روز دهم دسامبر سال 2008 میلادی، منشور حقوق بشر سازمان ملل متحد، شصتمین سال از عمر پرثمر خود را پشت سر خواهدگذاشت. به‌ همین مناسبت، سازمان ملل متحد، سال 2008 میلادی را سال کمپین حقوق بشر اعلام نمود.
در طی 30 سال گذشته‌ حکومت ایران که‌ خود یکی از امضاکنندگان منشور جهانی حقوق بشر بوده است، کلیه‌ مواد این منشور را زیرپا گذاشته‌ و از مصادیق اصلی شکنجه‌، اعدام، تبعیض، تجاوز به‌ حریم خصوصی شهروندان، آپارتاید جنسی، مذهبی و نژادی بوده‌ و میباشد.

در خلال 30 سال گذشته‌ هزاران نفر از مردم ایران به اتهام های مختلف سیاسی و غیرسیاسی به قول دولتمردان جمهوری اسلامی اعدام و بنابر قوانین قضائی بین المللی و بقول مدافعان جهانی حقوق بشر به قتل رسیده‌اند و در این رابطه بارها حکومت جمهوری اسلامی ایران بخاطر زیرپا نهادن ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی، از طرف محافل و سازمانهای بین‌المللی حقوق‌بشر محکوم گردیده‌‌ است.

گذشته‌ از اینکه‌ دهها نفر به اتهام‌های مختلف، در زندانهای ایران در حال سپری کردن احکام غیرعادلانه‌ طویل‌المدت هستند، 9 نفر از زندانیان سیاسی کرد، که از قشرهای مختلف، دانشجو، روزنامه‌نگار، فعال حقوق بشر و معلم هستند به اعدام محکوم شده‌اند. هر آن ممکن است این احکام اجرا شود.

ما به خاطر حمایت از قربانیان قتل و شکنجه در 30 سال حکومت جمهوری اسلامی و به مناسب روز جهانی حقوق‌بشر، روز چهارشنبه 10 دسامبر از ساعت 12.00 تا ساعت 13:00 یک حرکت اعتراضی بدون شعار و با بستن دهانها خود در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر لاهه‌ برگزار می‌کنم.
هدف این حرکت اعتراضی رساندن پیام شهروندان ساکن درایران به گوش اروپائیان و مبارزه علیه ادامه قتلها در ایران توسط حکومت جمهوری اسلامی می باشد.

شرکت شما در این حرکت اعتراضی همبستگی با زندانیانی است که به اعدام محکوم شده‌اند.

چاک- کمیته شرق کردستان
شبکه‌ حقوق‌بشر کردستان
جمعیت حقوق بشر کرد- اروپا
کانون دفاع از دمکراسی در ایران(هلند)
فعالين ايرانی حقوق بشر در سوئيس
آدرس:
On front of Iran Embassy the Huge
Duinweg 20
2585 JX Den Haag

Bookmark and Share

هیچ نظری موجود نیست: