پنجشنبه، شهریور ۰۸، ۱۳۸۶

Rojhelat- The Kurdish Observer

Rojhelat- The Kurdish Observer:
ابراز نگرانی کانون روزنامه‌نگاران کردستان ایران در خصوص وضعیت آسو صالح 2007 08 30 - 10:14
ابراز نگرانی کانون روزنامه‌نگاران کردستان ایران در خصوص وضعیت روزنامه‌نگاران کرد و حکم صادره علیه آسو صالح

avatarکانون روزنامه نگاران کردستان ایران طی اظهارت رسمی از سوی دبیر و سخنگوی این کانون حسین احمدی مراتب نگرانی و تاسف خود را از وضعیت روزنامه‌نگران کرد اعلام نمود.

احمدی وضعیت موجود را بسیار حساس توصیف کرد و از مسئولین امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی خواست که با توجه به جو منطقه، و فضای حاکم و تهدیدهای خارجی علیه ایران،با رویکردی جدید نسبت به گذشته،در خصوص روزنامه نگاران تصمیم بگیرند و در صدور احکام قضایی شرایط حساس منطقه ای و جهانی را درنظر بگیرند.

وی از اقدامات اخیر نیرو های امنیتی و دستگاه قضایی نسبت به روزنامه نگاران اظهار نگرانی نمود،حسین احمدی که خود سردبیر هفته نامه دیدگاه نیز می باشد در در مورد حکم صادره برای روزنامه نگاران که آخرین مورد آن صدور حکم یکسال حبس تعزیری علیه آسو صالح روزنامه نگار و عضو شورای نویسندگان این هفته نامه می باشد؛ اعلام نمود که آسو صالح بر اساس رسالت کاری خویش جهت تنظیم گزارش تجمع 8 مارس 2007 به محل تجمع زنان رفته بود که اقدام نابموقع و نادرست نیروهای امنیتی باعث شد که این روزنامه نگار و همچنین دانشجوی ترم آخر رشته مهندسی برق با مشکل جدی برای ماندن در کشور خویش مواجه شود.

همچنین این اقدام غیر کارشناسانه نیروهای امنیتی و قضایی باعث فرار یک مغز دیگر از ایران و یک روزنامه نگار کرد شد. احمدی در پاین اعلام نمود که میزان حکم صادره مناسب نیست و جهت تبرئه این روزنامه نگار از تمام مجراها و ظرفیتهای قانونی و قضایی توسط وکلای دادگستری از طرف این کانون اقدام خواهد شد.
Bookmark and Share

هیچ نظری موجود نیست: