چهارشنبه، مرداد ۳۱، ۱۳۸۶

«دستگیری اعضای یک گروه تجزیه طلب در خوزستان» - radiof

«دستگیری اعضای یک گروه تجزیه طلب در خوزستان» - radiof:
وزارت اطلاعات : در طی چند روز گذشته اعضای یک گروه« تجزیه طلب » در خوزستان دستگیر شده اند. «دستگیری اعضای یک گروه تجزیه طلب در خوزستان»
وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۳۱ مرداد اعلام کرد که در طی چند روز گذشته، اعضای یک گروه «تجزیه طلب» در خوزستان دستگیر شده اند.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، به نقل از روابط عمومی وزارت اطلاعات ایران گزارش داد: «اين گروه، تجزيه طلب بوده و درراستای ايجاد تفرقه و ترويج فرقه گرايی مذهبی فعاليت می كردند.»

وزارت اطلاعات همچنین اعلام کرد که با «پيگيری شبانه روزی پرسنل سخت كوش اداره اطلاعات استان خوزستان» این افراد، شناسايی و دستگير شده اند.

بر اساس اين گزارش در بازرسی از «مخفیگاه» اعضای دستگير شده، مقادير زیادی سلاح جنگی به دست آمده است.

وزارت اطلاعات و خبرگزاری هایی که این گزارش را منتشر کرده اند، اطلاعات بیشتری در مورد تعداد دستگیر شدگان، نام گروه تجزیه طلب، نوع سلاح های کشف شده و یا محل مخفیگاه این گروه ارایه نداده اند.

اوایل ماه جاری نیز وزارت اطلاعات اعلام کرد که یک نقشه تروریستی را در استان نفت خیز خوزستان، خنثی کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز در آبان ماه، سال گذشته، قوه قضاییه یک حزب را در اهواز، مرکز استان خوزستان که اعضای آن را ایرانی های عرب تبار تشکیل می دانند، غیر قانونی اعلام کرد.

دولت ایران بارها بریتانیا را مسئول بمبگذاری های شهر اهواز در اوایل سال ۲۰۰۶ دانسته است. نیروهای بریتانیایی در شهر بصره و در نزدیکی مرز ایران مستقر هستند.

ایران، ایالات متحده را نیز متهم به تحریک قومیت های ایران در خوزستان و دیگر مناطق ایران کرده است.

به گزارش سازمان ديدبان حقوق بشر تاکنون دولت ايران دستکم ۱۲ نفر ازايرانيان عرب زبان را با اتهام دست داشتن دراين بمب گذاری ها و نا آرامی های سال ۱۳۸۴ اعدام کرده وحداقل سيزده نفر ديگر نيز به همين اتهام، به مرگ محکوم شده اند.

اين سازمان درباره اقليت عرب ايرانی تصريح کرده بود که پس از بمب گذاری های سال ۲۰۰۵، دولت ايران فشار بيشتری به فعالان قومی وارد کرده است.

به گزارش سازمان ديدبان حقوق بشر تاکنون دولت ايران دستکم ۱۲ نفر ازايرانيان عرب زبان را با اتهام دست داشتن در اين بمب گذاری ها و نا آرامی های سال ۱۳۸۴ اعدام کرده، وحداقل سيزده نفر ديگر نيز به همين اتهام، به مرگ محکوم شده اند.

بنابر گزارش سازمان ديدبان حقوق بشر، مقامات ايرانی درخصوص بمب گذاری های ياد شده، گروه های جدايی طلب را مورد شماتت قرارداده اند وصدها نفر را که بيشترشان عرب بوده اند، در ارتباط با اين حملات دستگير کرده اند.

دستگيری «متهمان» به ترور امام جماعت شیلنگ آباد اهواز

وزارت اطلاعات ايران همچنین روز سه شنبه اعلام کرد شش نفر را به اتهام «ترور» شیخ هشام سميری امام جماعت مسجد شيلنگ آباد اهواز بازداشت کرده است.

روابط عمومی وزارت اطلاعات ايران در بيانيه خود تصريح کرد که اين افراد در يک «گروه تجزيه طلب» عضويت داشته که دارای «تفکرات فرقه گرايی» هستند.

شيخ هشام السيمری امام جماعت مسجدی واقع در کوی شيلنگ آباد اهواز شامگاه يکشنبه سوم تيرماه در مقابل منزل خود بر اثر اصابت گلوله افراد ناشناس به قتل رسيد.

وزارت اطلاعات در بيانيه خود اشاره ای به نام، سن و يا قوميت بازداشت شدگان نکرده است، اما اين وزارت خانه اعلام کرده است که اين افراد در تلاش بودند با«ايجاد ناامنی در منطقه و دامن‌زدن به توطئه قوم‌گرايی ، قصد ترور مبلغين روحانی و شخصيت‌های مذهبی استان را داشتند.

Bookmark and Share

۱ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام
مخواستم نظر شما رو در خصوص تجزیه ایران
بدونم؟
با توجه به این نکات که:
1- با تجزیه حکومت آخوندی از بین میره
2- اقلیت های زبانی میتوانند به زبان ابااجدادی خود در مدارس درس بخونند
3-هر چه حکومت ها کوچکتر بشن کمتر می تونند به مردم خودشون زور بگن
4- قم تو یه کشور می مونه سایر کشور ها(کشور های تازه ایجاد شده)از دستش راحت میشن
5- وچیزهای خوب دیگه. . . .