جمعه، شهریور ۰۸، ۱۳۸۷

تجمعهای حمایتی از اعتصاب زندانیان سیاسی کرد در مهاباد و سنندج

خانواده فعالین سیاسی و مدنی کرد دربند با انتشار بیانیه ای از اعتصاب غذای فرزندانشان حمایت کردند.

در این بیانیه که با عنوان "بیانیه آشتی خواهانه خانواده زندانیان سیاسی کرد" منتشر شده، آمده است: "چند روز از اعتصاب غذای گسترده و فر اگیر فرزندانمان در زندانهای ایران می گذرد. باورمان بر این بود که اعتصاب غذا، قوه قضائیه و دیگر دولتمردان را تحت تاثیر قرار داده و با خواسته های آنان که همگی وجه قانونی دارند و در قوانین جمهوری اسلامی ایران به شکل بارزی نمایان است، موافقت نمایند. اما در کمال تاسف هیچگونه اقدامی در این راستا از سوی مسئولین نظام مشاهده نگردید و این مسئله موجب گسترده تر شدن اعتصاب غذا و پیوستن تعداد زیادتری از زندانیان به آنان گردید."

خانواده زندانیان کرد با اشاره به عدم واکنش و بی توجهی مسئولین که همچون فشاری برخود و تمامی فرزندانشان تلقی می گردد، آورده اند: "خواستار آنیم که مسئولیت قضایی ایران به فشارهای وارده که موجب به خطر افتادن جان و زندگیشان می شود، خاتمه داده و موجبات آزادی فرزندانمان مهیا گردد. و این را حق طبیعی و قانونی خود میدانیم که از آنان و اعتصاب غذایشان حمایت همه جانبه را به جا آوریم."

خانواده زندانیان سیاسی در این بیانیه اعلام داشته اند که روز دوشنبه 11 شهریور مصادف با روز جهانی آشتی و همزمان با دیگر نقاط دنیا ساعت 11 صبح تجمعی را در مقابل دادگاه انقلاب سنندج واقع در میدان بسیج با هدف آزادی فرزندانشان برگزار کرده و دادخواست جمعی خود را به دادستان سنندج ارائه خواهند داد.

خانواده ی زندانیان سیاسی و مدنی کرد در پایان این بیانیه از تمامی اقشار اعم از معلمان، فعالین مدنی، بازاریان، روزنامه نگاران و دانشجویان درخواست کرده اند که برای پشتیبانی از زندانیان سیاسی به آنها بپیوندند، و در این تجمع مسالمت آمیز شرکت نمایند.

از سوی دیگر اصناف و بازاریان شهر مهاباد ، فردا شنبه 9/6/1387 با هدف حمایت و پشتیبانی از اعتصاب غذای سراسری زندانیان سیاسی و مدنی کُرد اعلام نموده اند، که مغازه های خود را باز نکرده و روز شنبه را در اعتصاب کامل به سر خواهند برد.

کمیته حمایت ازاعتصاب غذای سراسری زندانیان سیاسی و مدنی کُرد ضمن با اهمیت خواندن این موضع انسانی ،پشتیبانی کامل خود را از آن اعلام می نماید و نافرمانی مدنی را جزو حقوق مشروع انسان ها میداند .بدون شک مبارزات مسالمت آمیز مردم در این برهه ی حساس می تواند ،نقش بزرگی را در جهت هموار ساختن حمایت هر چه گسترده تر از اعتصاب بی سابقه ی زندانیان مدنی و سیاسی کُرد ایفا نماید.

خواست های زندانیان سیاسی مدنی کُرد به شرح زیر است :
1. اعتراف حاکمیت به هویت سیاسی ومدنی این زندانیان و در پیش گرفتن رفتاری شرافتمندانه با آنان.
2. تجدید نظر در اعدام دسته جمعی زندانیان وتوقف فوری اجرای احکام اعدام کلیه زندانیان سیاسی و مدنی.
3. پایان دادن به شکنجه ،آزار ورفتارهای غیر انسانی نسبت به کلیه زندانیان.
4.به تبعیض میان زندانیان سیاسی و مدنی وهم چنین تبعید آنان پایان داده شود؛و شرایط زندان بهبود یابد.
5. زندان های سر اسر ایران بدون هیچ گونه محدودیتی تحت نظارت سازمانهای حقوق بشری داخلی و جهانی قرار گیرد.
6.دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در جهت تحقق مبانی مسلم حقوق بشر و رعایت اصل انصاف، مورد اصلاحات اساسی قرار گیرد.

خانواده جمعی از زندانیان سیاسی کُرد
چاک (سازمان مقابله با انفال و ژنوسید ملت کُرد)،
شبکه حقوق بشر کُرد،
انجمن فرهنگی واجتماعی زنان آذرمهر،
سازمان دانشجویان آزاد کردستان (خاک)،
فعالین مستقل زنان و دانشجویی کُرد،
کمپین سراسری دانشجویان در بند کُرد،
کمپین آزادی روناک صفازاده وهانا عبدی وزینب بایزیدی .
جامعه ی دفاع از حقوق بشر و دموکراسی در ایران
انجمن حمایت از زندانیان شرق کردستان
جامعه حمایت از حقوق بشر کُرد در اروپا
جنبش مستقل جمهوری خواهان دمکرات و لاییک

Bookmark and Share

هیچ نظری موجود نیست: