شنبه، مرداد ۱۲، ۱۳۸۷

رهایی ملک قربانی از سنگسار

ملک قربانی که از 3 سال پیش به اتهام ارتباط خارج از روابط خانوادگی به سنگسار محکوم و زندانی شده، سر انجام با تلاشها و رهنمودهای آقای کبودوند از مرگ رهایی یافت.

ملک شمامه قربانی زن 30 ساله نقده ای که از 3 سال پیش به اتهام ارتباط خارج از روابط زناشویی با یک مرد ، زندانی و توسط دادگاه ارومیه به رجم (سنگسار) محکوم و از طرف خانوداه طرد شده بود ، با تلاشهای فراوان آقای کبودوند در جلب رضایت و موافقت همسر ، پدر و برادران و خانواده اش برای نجات وی و همچنین گفتگوهای ارشادی شخص ایشان با خانم شمامه ، سر انجام نامبرده به رغم خلع وکلای خود طبق رهنمودهای آقای کبودوند ، اظهارات غیر واقعی خود را در دادگاه پس گرفت و بیگناهی خود را در محکمه به اثبات رساند. با اینحال دادگاه این زن زندانی را به دلیل ارتباط غیر شرعی به یکصد ضربه شلاق محکوم کرده است .

ملک قربانی. پس از رهایی از سنگسار در تماسهایی با خانواده کبودوند، نجات خود را حاصل تلاشهای بی دریغ و ارشادات آقای کبودوند اعلام کرده و ضمن ابراز تشکر و قدردانی از ایشان ، نگرانی و تاثر خود را از زندانی شدن این مرد انسان دوست بیان نمود است .

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان و گزارشگران سازمان حقوق بشر کردستان ضمن اعلام استقبال از ابطال حکم سنگسار شمامه قربانی ، خواهان عدم اجرای حکم شلاق و آزادی فوری این زن رنجدیده میباشند

تهران 10 مرداد 1387 /31 جولای 2008
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
Bookmark and Share

هیچ نظری موجود نیست: