دوشنبه، بهمن ۰۸، ۱۳۸۶

بازداشت پنج نفر از اعضای یک خانواده و یک مدرس آیینی در سنندج

پنج نفر از اعضای یک خانواده در روستای "شاهین" از توابع شهر سنندج بازداشت شدند.
این پنج تن از اعضای خانواده "کیومرث و نادر محمدی" می باشند که در تابستان اخیر به اتهام واهی "ترور" اعدام شدند. آنها دیروز در روستای شاهین، از توابع شهر سنندج بازداشت شدند و اینک در مکان نامعلومی به سر می برند.
شایان ذکر است که اتهام کیومرث و نادر محمدی ترور "بیگلری" یکی از مزدوران رژیم در منطقه بود، اما آنها هیچگاه به جرم خود اعتراف نکرده و این اتهام نیز ثابت نشد. اما به دستور قاضی "طیاری"، در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به اعدام محکوم شدند.


بازداشت مدرس آیینی در سنندج

ماموستا "گنجی"، مدرس آیینی و امام جمعه مسجد "قبا" در شهر سنندج بازداشت شد.
گفته می شود بازداشت وی در رابطه با بحث هایی است که در خطبه های نماز جمعه ی هفته گذشته مطرح کرده است. این بحث ها با محوریت مسائل و حوادث اخیر در کردستان بودند.
گنجی در این خطبه ها با انتقاد نسبت به عملکرد و سیاست های حاکمیت در کردستان، گفت: "کردستان به فلسطین بحران زده و اشغال شده شبیه است." وی همچنین به قتل ابراهیم لطف اللهی دانشجوی سنندجی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات سنندج اشاره و این عمل را جنایت وصف کرد. گنجی همچنین رد طلاحیت اصلاح طلبان کرد، و تشکیل مرکز الغدیر را به شدت محکوم نمود.
گنجی در بخش دیگر سخنان خود به سالروز تشکیل "جمهوری مهاباد" در دوم بهمن اشاره و این روز را یک روز ملی برای کردها اعلام نمود و در مورد "قاضی محمد" و دیگر رهبران کرد سخنانی را ایراد نمود.
Bookmark and Share

هیچ نظری موجود نیست: