چهارشنبه، شهریور ۱۴، ۱۳۸۶

۲۱ نفر در خراسان و فارس اعدام شدند - radiofarda.com

۲۱ نفر در خراسان و فارس اعدام شدند - radiofarda.com:
۱۷نفر از افراد اعدام شده در استان خراسان رضوی و چهار نفر ديگر
در استان فارس به دار آويخته شدند. ۲۱ نفر در خراسان و فارس اعدام شدند به رغم انتقادهای گسترده از افزايش اعدام ها در ايران، تلويزيون دولتی از اعدام ۲۱ نفر از محکومين به قاچاق مواد مخدر در استان های خراسان رضوی و فارس در روز چهارشنبه خبر داد.

براساس اين گزارش، ۱۷ نفر از افراد اعدام شده در استان خراسان رضوی و چهار نفر ديگر در استان فارس به دار آويخته شدند.

سرهنگ علی پور، يک سخنگوی پليس ايران در گفت و گو با تلويزيون اعلام کرد که « ۱۷ نفر از قاچاقچيان مواد مخدر صبح روز چهارشنبه پس از طی کردن کليه مراحل قانونی به دار آويخته شدند.»

از سوی ديگر به گزارش خبرگزاری فارس، «چهار نفری که در جنوب شيراز به دار آويخته شدند به شرارت، حمل اسلحه، قاچاق مواد مخدر و مقابله مسلحانه با ماموران محارب با خدا، متهم شده و صبح روز چهارشنبه اعدام شدند.»

گزارش اين خبرگزاری حاکيست که جمعيت زيادی برای تماشای اجرای مجازات اعدام اين محکومين در شيراز و خراسان گرد آمده بودند.

به گفته عبدالنبی نجيبی ، معاون قضايی دادگستری فارس در اين خصوص به ايسنا گفت: از ابتدای سالجاری هر هفته به طور متوسط يک يا دو قاتل يا شرور يا عاملان تهيه و توزيع مواد مخدر در استان فارس اعدام شده اند.

از ابتدای سالجاری هر هفته به طور متوسط يک يا دو قاتل يا شرور يا عاملان تهيه و توزيع مواد مخدر در استان فارس اعدام شده اند.

معاون قضایی دادگستری فارس

آقای نجيبی، اين اعدام ها را نشان دهنده «تلاش دستگاه قضايی در راستای تحقق امنيت پايدار اجتماعی و برخورد جدی با فاسدان» عنوان کرده است.

آمار مجازات اعدام در ايران با آغاز فصل تابستان و اجرای طرح ارتقای امنيت اجتماعی و مبارزه با اراذل و اوباش به طور فزاينده ای افزايش يافته است .

سازمان عفو بين الملل از افزايش ناگهانی شمار اعدام ها در ايران اظهار نگرانی کرده است و در گزارش ماه آوريل خود اعلام کرد که تعداد اعدام ها در در سال ۲۰۰۶ به ۱۷۷ مورد رسيد.

مطابق آخرين گزارش سازمان ضد مجازات اعدام به نام «به قابيل دست نزنيد» در سال ۲۰۰۶ ايران پس از چين بيشترين شمار اجرای مجازات اعدام را در سراسر جهان انجام داده است.

اين گزارش می افزايد در ميان قربانيان اعدام شده در ايران، تعدادی کودک، افراد زير۱۸ سال، نيز وجود داشته است.

اتحاديه اروپا و بسياری از سازمان های حقوق بشری ايران را به دليل اجرای مجازات اعدام مورد انتقاد قرار داده و خواهان توقف اجرای مجازات اعدام در ايران هستند.

مقامات ايران انتقاد کشورهای غربی و سازمان های حقوق بشری داير بر نقض حقوق بشر را رد کرده و می گويند که اجرای مجازات اعدام، ريشه در مذهب و شريعت اسلام دارد.

Bookmark and Share

هیچ نظری موجود نیست: