سه‌شنبه، اسفند ۲۱، ۱۳۸۶

جایزه سال کانون روزنامه نگاران کردستان ایران اهدا شد

کانون روزنامه نگاران کردستان ایران در اطلاعیه ای که امروز منتشر شد، جایزه سال خود را اهدا کرد.

بیستم اسفند اولین سالروز تشکیل کانون روزنامه نگاران کردستان ایران می باشد. این کانون قصد دارد همه ساله جایزه ای را به روزنامه نگارانی اهدا کند که در جهت پیشبرد روزنامه نگاری کردی در ایران تلاش نموده اند.

در بیانیه این کانون آمده است: "در اولین سالگرد تاسیس کانون روزنامه نگاران کردستان ایران، جایزه سال این کانون به صورت زیر اهدا می شود:
1- صلاح الدین خدیو: از اعضای هیات تحریریه تعدادی از نشریات دانشجویی کردی و عضو شورای نویسندگان هفته نامه کردی-فارسی "پیام کردستان" که حدود یکسال از توقیف آن می گذرد. صلاح الدین خدیو از اولین کسانی بود که روزنامه نگاری دانشجویی کردی را در دانشگاه های ایران آغاز نمود و سپس در خارج از دانشگاه نیز به صورت حرفه ای تر فعالیت روزنامه نگاری خود را در هفته نامه "پیام کردستان" که در مهاباد منتشر می شد، ادامه داد.
2- منصور تیفوری: نویسنده و روزنامه نگار کرد. وی همکار تعدادی از نشریات کردی-فارسی، برای مثال روزنامه آشتی، می باشد.
3- آسو صالح: صاحب امتیاز و مدیرمسئول هفته نامه دانشجویی ده نگ، عضو شورای نویسندگان هفته نامه کردی-فارسی دیدگاه. آسو صالح فعالیت روزنامه نگاری خود را همگام با فعالیت دانشجویی خود در دانشگاه کردستان آغاز نمود. وی به همراه تعدادی از دوستان خود اولین هفته نامه خبری- تحلیلی ، کردی-فارسی دانشجویان با نام "ده نگ" را منتشر نمود که پس از 42 شماره از انتشار آن توقیف شد. ده نگ یکی از اثرگذارترین نشریات دانشجویی کردی بود. وی همچنین مسئول بخش کردی و عضو شورای نویسندگان هفته نامه کردی-فارسی دیدگاه بود که در سنندج منتشر می شد.
4- کمیته مطبوعات اتحادیه دموکراتیک دانشجویان کرد: خانم چیا عظیمی و آقایان دلیر اسکندری، جبار طهماسبی، چیا حجازی، سوران حسینی، مختار زارعی و وحید بهرامی از اعضای فعال این کمیته در سه سال فعالیت خود هستند. کمیته مطبوعات اتحادیه دموکراتیک دانشجویان کرد، همواره همکار و همیار بسیاری از نشریات دانشجویی کردی در دانشگاه های ایران بوده است.
5- رضا جمشیدی: روزنامه نگار کرد در کرمانشاه. وی همکار تعدادی از نشریات محلی در کرمانشاه می باشد."

کانون روزنامه نگاران کردستان ایران در بیانیه خود آورده است: "به پاس زحمات این شخصیت ها در جهت پیشبرد روزنامه نگاری کردی در ایران جایزه سالانه کانون به آنها اهدا خواهد شد". این بیانه ادامه می دهد: "بیستم اسفند سالروز تاسیس کانون روزنامه نگاران کردستان ایران را در حالی جشن می گیریم که 4 روزنامه نگار کرد با نام های کاوه جوانمرد، عدنان حسن پور، هیوا بوتیمار و محمد صدیق کبودوند در زندان قرار دارند و اجلال قوامی در مرخصی از زندان به سر می برد. همچنین 7 هفته نامه و روزنامه کردی-فارسی طی سال های گذشته توقیف شده اند؛ پیام مردم کردستان، پیام کردستان، ئاسو، ئاشتی، روژهه لات، دیدگاه و کرفتو؛ و پدیده ای که تازه شاهد آن هستیم، روزنامه نگارانی فقط به خاطر "انتقاد" از دستگاه های دولتی اخراج می شوند؛ آخرین مورد آن، اخراج فیض الله پیری از هفته نامه سیروان بود.

در بیانیه کانون روزنامه نگاران کردستان ایران اشاره ای به تاریخ اهدای جوایز نشده است. به گفته حسین احمدی سخنگوی کانون، مقرر گردید که مراسم اهدای جوایز در یکی از شهرهای کردنشین ایران برگزار شود، اما به دلایلی احتمالاً این مراسم فعلاً برگزار نمی شود و در اولین فرصت تاریخ مراسم اهدای جوایز اعلام خواهد شد.

Bookmark and Share

هیچ نظری موجود نیست: